.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح تحول اقتصادي جراحي بزرگ در اقتصاد است

عضو كميسيون تلفيق مجلس گفت: طرح تحول اقتصادي دولت، جراحي بزرگ در اقتصاد ايران بوده و بسيار اثرگذار است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، جبار كوچكي‌نژاد در يك نشست خبري با خبرنگاران گزارشي از بررسي بودجه سال 88 در كميسيون تلفيق را ارائه داد.
وي با بيان اينكه بودجه يك‌ساله كشور در اسفند مشخص مي‌شود، افزود: در كميسيون تلفيق 23 نفر از كميسيون برنامه و بودجه حضور دارند كه به صورت تخصصي قوانين موجود در لايحه بودجه دولت را بررسي مي‌كنند.
كوچكي‌نژاد كل بودجه دولت را مبلغ 289 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: از اين ميزان مبلغ 200 هزار ميليارد تومان متعلق به شركت‌هاي دولتي و بانك‌ها و 89 هزار ميليارد تومان بودجه عمومي دولت است.
وي ادامه داد: دولت در لايحه بودجه 88 مبلغ 26 هزار ميليارد تومان براي عمراني آورد كه نسبت به سال گذشته 2 هزار ميليارد تومان افزايش دارد.
نماينده مردم رشت در مجلس بودجه جاري دولت را 63 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و بيان داشت: اين مبلغ حدود 4 هزار ميليارد تومان در مقايسه با سال گذشته افزايش داشته است.
وي با اشاره به اينكه تحقق 5 هزار ميليارد تومان بودجه از فروش شركت‌هاي وابسته به دولت در كميسيون تلفيق مورد بررسي قرار گرفت، خاطر نشان كرد: در اين كميسيون مبلغ 7 هزار ميليارد تومان به بودجه مذكور اضافه شده است.
كوچكي‌نژاد افزود: در جاهايي از بودجه دولت كه تحقق پيدا نمي‌كرد را كاهش داديم و در بخش‌هاي درآمدي نيز نظير واردات خودرو و جرائم راهنمايي و رانندگي را اضافه كرديم و با توجه به افزايش محدودي كه در لايحه صورت گرفت توانستيم كار بررسي بودجه سال 88 را در كميسيون تلفيق به اتمام برسانيم.
وي هزينه‌هاي متفرقه دولت در رديف بودجه سال 88 را 4 هزار و 40 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: 5 درصد از اين مبلغ در كميسيون تلفيق كاهش داده شد.
عضو كميسيون تلفيق مجلس از افزايش حدود 6 ميليارد تومان بودجه هنري سازمان تبليغات اسلامي خبر داد و اظهار داشت: مبلغ 3 ميليارد تومان نيز به اعتبار بسيج دانش آموزي، 160 ميليارد تومان به اعتبار اجراي طرح هادي در روستاها و 20 ميليارد تومان براي بنياد شهيد و امور ايثارگران در بودجه سال 88 اضافه شده است.
كوچكي‌نژاد تصريح كرد: همچنين در كميسيون تلفيق يك ميليارد تومان براي سازمان تعاون روستايي در بودجه سال 88 به تصويب رسيد كه بتواند طلب كشاورزان را پس دهد.
وي افزايش 15 ميليارد تومان به دانشكده اديان و 45 ميليارد تومان از رديف يارانه كالاهاي اساسي به بحث امنيت و انتظام بخشي نيروي انتظامي را از ديگر موارد بودجه سال 88 در كميسيون تلفيق ذكر كرد.
به گفته كوچكي‌نژاد نرخ ارز 950 تومان و قيمت نفت در بودجه سال 88 هر بشكه 5/37 دلار براي دولت ثبت شده است.
وي افزود: پيش‌بيني ما اين است كه نفت را به هر بشكه 45 دلار برسانيم.
عضو كميسيون تلفيق مجلس برداشت از حساب ذخيره ارزي را از موضوعات مهم لايحه بودجه دانست و بيان داشت: دولت پيشنهاد برداشت 14 هزار ميليارد تومان را از حساب ذخيره ارزي داشت كه 3 هزار ميليارد تومان حذف شد و با توجه به وقوع خشكسالي در سال زراعي جديد، احتمال مي‌رود در پايان سال 88 با كاهش شديد ذخيره صندوق ارزي مواجه شويم.
وي بر ضرورت اجراي اصل 44 قانون اساسي تأكيد كرد و افزود: با اجراي اين اصل، هزينه‌هاي دولت كاهش مي‌يابد ولي اكنون اين هزينه‌ها افزايش دارد و بايد دولت بتواند حجم خود را كوچك‌تر كرده و تصدي‌گري را به بخش‌خصوصي واگذار كند.
كوچكي‌نژاد اظهار داشت: از برنامه چهارم عقب هستيم و بايد بتوانيم در تنظيم برنامه پنجم نگاه مقام معظم رهبري را تحقق ببخشيم.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در بحث لايحه قانون خدمات كشوري تصريح كرد: دولت براي اجراي اين لايحه 3 هزار و 500 ميليارد تومان براي شاغلان و 4 هزار و 500 ميليارد تومان براي بازنشستگان در نظر گرفته است.
وي همچنين اجراي طرح تحول اقتصادي را از اقدام‌هاي خوب دولت دانست و خاطر نشان كرد: موضوع آزادسازي انرژي از اثرات مثبت اين لايحه است و دولت پيش‌بيني مي‌كند كه در اين زمينه حدود 34 هزار ميليارد تومان آزادسازي انجام شود.
كوچكي‌نژاد تصريح كرد: نگاه مجلس اين است كه در برنامه پنج ساله بتواند آزادسازي انرژي را انجام دهد ضمن اينكه در بودجه سال 88 قيمت هر ليتر بنزين حدود 350 تومان، برق هر كيلو وات 77 تومان، گازوييل هر ليتر 100 تومان و گاز و نفت كوره نيز 100 تومان تصويب شده است.
وي با اشاره به پيشنهاد 8 هزار و 500 ميليارد توماني دولت براي اجراي طرخ هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: كميسيون به دنبال كاهش اين مبلغ است و آن را به 8 هزار و 400 ميليارد تومان تنزل داده، ولي باز هم قصد دارد اين مبلغ را كاهش دهد و دولت 7 دهك را براي اجراي طرح تحول اقتصادي پيشنهاد داد كه 5 دهك در كميسيون رأي آورد.
كوچكي‌نژاد با بيان اينكه نگاه دولت و مجلس به مردم است، تصريح كرد: مجلس به دنبال اين است كه با اجراي طرح تحول اقتصادي به اقشار كم درآمد فشار نيايد.
عضو كميسيون تلفيق مجلس در خصوص آخرين بررسي لايحه بودجه دولت افزود: قرار است لايحه بودجه سه شنبه آينده در صحن مجلس مورد برسي و تصويب قرار گيرد كه احتمال اين امر ضعيف است و يكشنبه آينده لايحه بودجه وارد مجلس خواهد شد و مجلس بايد در يك طي دوره فشرده اين لايحه را تصويب كند و ما زمان كوتاهي براي جمع بندي لايحه داريم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.